בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
היד שמנענעת את העלילה 
 
 
מורן שריר

מורן שריר עם מצבור טיעונים מחודדים מדוע ולמה, למרות הכל, אסור לכם לגעת באליענה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
השבוע אני בבעיה, אני אתן לכם דוגמא בשביל שתבינו. באחד מימי השבוע האחרון, שהו ברדיוס של שני מטר שישה גברים שונים. ברקע הייתה מוסיקה וכל אחד בשלו - אחד רקד, אחד ארז מזוודה ואחד חיטט באף. לחמישה מהגברים קראו צ'ינו, פיראס, שני, סיראק ויוגב. לשישי קראו מורן שריר. הייתי מרחק אינץ' מהם והם לא פגשו אותי מעולם. איפה פה הדילמה? ובכן, בעודי רוכן מול הזכוכית המשוריינת, שואלת אותי המפיקה המצוננת, "מי אתה חושב ייקח בסוף?" קפאתי, לא ידעתי מה להגיד. בראש התרוצצו לי כל האפשרויות, כל הקונסטלציות וכל ההסתייגויות אבל לא היה זמן לניתוח מעמיק כי היה צריך לדבר בשקט ומפיקות, זמנן קצר. כמעט ואמרתי "צ'ינו" אבל כדי לברוח ממלכודת הבנאליה יריתי, "אליענה". תשובה מפתיעה אך אחראית. בזמן שאמרתי 'אליענה', בהיתי בצפנת שבדיוק נכנסה לחדר ולא יכולתי להוריד את העיניים ממנה. אז לכאן הביאו אותנו: אליענה הדומיננטית מול צפנת החמודה. ויש גם את פיראס, אני לא מתכוון להצביע נגד פיראס, הוא ככל הנראה אחד האנשים היותר ראויים בווילה.

זה לא פייר, זה פשוט לא פייר. כבר שבוע שני ברציפות שנותנים לנו לבחור מי מילדינו יושלך לבור. וזה לא נכון שלא נשארו ספיחים מיותרים בווילה. יש אנשים בפרוייקט שלא רק שלא הייתה לי בעיה לגרש מהווילה, אלא הייתי שמח גם אם הוואן של אילנה ברקוביץ' יסיע אותם למסוף הגבול טאבה וישאיר אותם טרף לזאבים ובדואים. אני לא רוצה להיכנס לשמות אבל בפירוש אפשר- סיראק, אורן ודקלה. על כל אחד מכם אני יכול לכתוב חיבור, "כיצד חיי יהיו יפים יותר בלעדיכם". אבל לא, השבוע אני צריך לבחור בין יד ימין לשמאל, בין שלושה אנשים שהייתי נותן להם עדות אופי במשטרה בלי לחשוב פעמיים ובלי לשקר.

עכשיו צריך לעשות סדר בדברים ולהגיע להחלטה. אני שם בצד את פיראס, לא מתאים לי שהוא יעוף. פיראס הוא מתמודד בעייתי, זה נכון. בגלל שמחכה לו בבית חברה ובגלל אופיו הוא לא מסתבך ברומנים ולא בקטטות, דבר שעולה לו בזמן מסך יקר. אבל לפיראס יש תכונה נעימה שמשרה אווירה אחרת בווילה, ו"הייתי רוצה להמשיך לראות אותו" כמו שיורם לווינשטיין אומר.

צפנת ואליענה. פעם אם הייתם שואלים אותי, הייתי אומר שאין סיכוי שאצביע נגד צפנת בשום שלב של התכנית. אבל כנראה שהתבגרתי מאז ספטמבר והיום אני אדם קצת אחר. בתחרות הזאת צריך לקחת בחשבון גורמים אחרים מלבד סימפטיה אישית, וכדאי מדי פעם להתבונן במתרחש מנקודת מבט מקצועית. ומבט כזה מצביע רק על אליענה. אליענה אמורה להגיע רחוק מאוד בתכנית הזאת. המועמדות השבוע באה לה בהפתעה, כי היא אמורה להגיע לצוואר הבקבוק. המועמדות הזו היא אולי test case, כמו זו של צ'ינו מול דניאל. רוצים להרגיש את השטח, למדוד את הארטילריה, כמו שמלחמת האזרחים בספרד היתה רק ניסוי כלים לדבר האמיתי במלחמת העולם.

טוני נבחרה בזמנו לנשמה של הווילה, וזה היה קשקוש. האמא האמיתית של הווילה היא אליענה, שלקחה תחת חסותה את דקלה כשזו הייתה טירונית מפוחדת ועד היום עושה סדר, ואפילו את קמילה מעמידה במקומה. אליענה אמנם קריזיונרית ומעט בכיינית, אבל זה רק בגלל שמוטל עליה עומס שאין על הכתפיים של כל אחד שם. היא זו שצריכה לעשות סדר, לפשר בין דניאל לקמילה, בין אורן לדקלה ולנסות לפצח את קליפתו האוטיסטית משהו של יוגב.

אגב יוגב, אליענה היא זו שהעניקה לו מחסדיה ועזרה לו לנצח את שני בהפרש זעום, ואני יכול רק לקוות שידו תרחץ את ידה בחזרה. אם יצא טוב מכל המועמדות הזאת, זה שיוגב סוף סוף הראה קצת יחס חם לאליענה. כשיוסף הכריז על שמה, המ"פ ליטף אותה במכאניות מתחת ללסת משל הייתה כלבלב. הוא לא עשה את זה כאוהב כלבים אלא כאחד ששונא בעלי-חיים וממש לא נעים לו מבעל הכלב שעומד ומצפה, אז הוא נותן כמה ליטופים סמליים ובמבט נגעל רץ לשטוף את ידיו. אבל אל לנו לשפוט אותו, ככה מלמדים אותם שם בצבא להראות אהבה.

אליענה היא הישראליאנה, היא יורה ובוכה. דניאל אולי היה הכי מוכשר אבל הוא התאים לשיר הקברטי הדוחה הזה שלהם, "אנחנו מופיעים הלילה". השיר הזה מייצג משהו מאוד לא ישראלי, משהו ברודוויאני/הומואי/ירון כפכפי. אני חושב שהיה הרבה יותר נכון לתת להם לשיר את "שלווה" עם ההעמדה של הסרט "הלהקה" כשאורן וצ'ינו על השש-בש.

בכלל, פרוייקט Y מאוד דומה ל'הלהקה' מודל 2003, הרבה יותר משורת המקהלה. לכן דניאל אולי הצטיין אצל המורים אבל הצופים לא הבינו מי הוא ולמה הם צריכים לראות אותו. אליענה הרבה יותר מתאימה, היא מאוד ישראלית, היא ישירה ואם באנו לבחור מנחה, אז צוף הייתה אנמית מדי. אולי יהיה לה נוח יותר לבנות תפאורות בבצלאל. אני בכל מקרה, אתמוך בצוף בכל צעד שתיקח אך כנראה אצביע נגדה השבוע. או שאמנע. בכל מקרה אני מקדיש לה הייקו פרי עטי.

"אפנת צפנת":

כשצוף מקיצה/
בחדר בנות עליון/
בטוקיו טייפון.
_______________________________
פרוייקט Y, א'-ה' ב-22:00, YTV
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by