בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
העתיד כבר כאן 

העתיד כבר כאן

 
 
בידור נענע 10

לפני ארבע שנים הבאנו כאן את התחזיות של פסטיבל ראש פינה לעתיד הטלוויזיה. כמה מהן התגשמו? לא נגענו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הכתבה מובאת כפי שנכתבה ב-2003
****

אז מה יהיה עם הטלוויזיה שלנו? בפסטיבל הטלוויזיה בראש פינה דנו והתחבטו בכל ההיבטים השונים של עולם הטלוויזיה הישראלי, עם נציגות של רוב גופי השידור בארץ. היו שם נציגי הרשות השנייה, נציגי זכייניות ערוץ 2, נציגי חברות הכבלים והלוויין. לא היו נציגי רשות השידור, שבמסגרת הקיצוצים החשב שלהם סגר להם את הברז כך לפתע. גם יוסי מימן שהבטיח את השתתפותו נעדר בסוף, ייתכן ובמטרה להמנע מהתקלות בכל אנשי התעשייה להם הוא חייב כסף. CFK מקרה, הכינוס הוגדר כהצלחה גדולה, עם יותר מ-2500 אנשי טלוויזיה שהגיעו לראש פינה, שבימים כתיקונם מכילה בקושי 2300 תושבים.

אז איך באמת תיראה הטלוויזיה שלנו בשנים הקרובות?
 

הריאליטי נשאר

ארז טל, מהדוברים המרכזיים בכינוס, חוזה כי תוכניות הריאליטי ישארו כאן פור גוד, אם כי הדומיננטיות שלהן תפחת. לטענתו, "מיום הקמתה של הטלוויזיה יש בה את אותם המרכיבים, רק במינונים משתנים. כולם חושבים שתכניות המציאות הן המצאה חדשה, אבל היו כאלה גם בעבר. כבר היה בטלוויזיה גל תכניות טוק-שואו, גל של שעשועונים ועכשיו יש גל כזה. ב-2007 הריאליטי עדיין יהיה על המרקע, אבל הוא יתמתן ויתאזן. מה שכן - הטכנולוגיה תשתנה ואפשר יהיה להציב 40 מצלמות במקביל, ואז התכנים יתאימו את עצמם בהתאם".
 
 

הפרסומות כבר בפנים

בכל הנוגע לפרסומות הסכימו רוב משתתפי הכנס כי מה שיהיה הוא לא מה שהיה. הטוענה הרווחת היא שהמגמה בה התחילה "קשת" עם פרסומות פופ-אפ מעצבנות במהלך תכניות, תהפוך לשגרה בתחום הפרסומות, ואף גרוע מכך.

הפרסומות תהפוכנה למוטמעות בתכניות עצמן. המגמה החלה כבר בארצות הברית, עם דוגמאות שונות כמו פרק הפתיחה של העונה השלישית של "24", ששודר ללא פרסומות כלל, תחת מימונה המלא של חברת רכב, שהטנדר שלה זכה בפרק לחשיפה משמעותית. בסוף הפרק החברה גם מודה באופן אישי לקיפר סאתרלנד על העזרה. גם בתכניות אחרות נכנסות הפרסומות לתוך התוכן, ודוגמאות בולטות לכך הן "הישרדות" ו"המסעדה".

אורי שנער, נשיא "קשת" אמר כי "המפרסמים מממנים תכניות ומקבלים בתמורה חשיפה בתוכן, וזו החשיפה הכי משמעותית. עבור פרסומאי, אם אתה יוצר זיהוי בין המוצר לתוכן, עשית את זה בגדול". בקרוב - אייטם צרכנות במהדורת החדשות במימון עלית?
 

כמה ערוצים אנחנו צריכים

מעל לכל בלטה בכנס ההערכה כי עולם הטלוויזיה הישראלי עומד להשתנות. הרווחים העצומים שערוץ 2 ראה בשמונה השנים הראשונות לקיומו לא ישחזרו את עצמם, ככל הנראה.

על פי התחזיות וחישובי הכלכלנים, שוק הפרסום בטלוויזיה כיום לא יכול לפרנס את כל הערוצים. על פי החישובים השוק, שכיום חולש על כ-800 מיליון שקל בשנה, חייב לגדול בלפחות 35 אחוז על מנת לאפשר את ריבוי הערוצים הנוכחי. התוצאה: ההערכה היא שתוך 4 שנים יהיו לנו הרבה פחות ערוצים. ערוצי נישה שלמים יעלמו, ערוץ 2 ירוויח פחות, וערוץ 10 - במקרה הטוב יצליח לצמצם את הפסדיו לכ-130 מיליון שקל.

במילים אחרות - פחות ערוצים, פחות טלוויזיה, פחות השקעה. באותה נשימה אפשר להרהר שוב בחשיבות השידור הציבורי וערוץ 1. בכל מקרה, השנה הקרובה מבטיחה לנו עדיין השקעה מצד ערוץ 2. הזכייניות הודו בפלא מלא כי אכן, העונה הקרובה עומדת להיות עשירה ומושקעת במיוחד, כי בשנה הקרובה יוחלט על המשך חלוקת הזכיונות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by