בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
במה נבהה השבוע בקולנוע? 
 
 
אידן סגל

אידן סגל עם סט ביקורות מרחבי הרשת על הסרטים החדשים שעולים השבוע בבתי הקולנוע: "מטריקס Revolutions", "החיים בלעדי", "המשחק של ריפלי" ו"ממבו איטליאנו"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מטריקס Revolutions

 
The Matrix Revolutions

למקרה ששכחתם, בעולם האמיתי שולטות המכונות, המשתמשות בנו, בני האדם, כבטריות רבות עוצמה. כדי שלא נתמרד מספקות לנו המכונות עולם שלם ומלא על כל פרטיו. אבל גם זה לא מספק את כולם ולכן פותחה טרילוגיית סרטים בשם "המטריקס", שמעסיקה את האנושות בדיונים מלומדים אינסופיים סביב שאלות לא פרודוקטיביות כמו "האם יש כפית?", "מה אמרה עכשיו האורקל?" ו"מי זה הצרפתי המוזר הזה ומה הוא קשור בכלל?".

בפרק השלישי (והאחרון, כך נטען) בסדרה ניאו תקוע בין המטריקס לעולם האמיתי, עיר המורדים ציון נתונה תחת התקפה מאסיבית של מיליוני תמנונים חשמליים ואייג'נט סמית' ממשיך להתרבות ולהגביר את כוחו. אל תצפו שבסוף כל השאלות יקבלו מענה. הדיונים ימשיכו להתנהל בעוצמה ושם, בעולם האמיתי, המכונות יגחכו להן בהנאה.

מדד העגבניות הרקובות, שמאגד ומשקלל את ציוני המבקרים: "מטריקס" הראשון יצא בשנת 1999 וזכה לביקורות מצוינות (83 אחוזי טריות וציון ממוצע של 8 מתוך 10), ההמשך התקבל באכזבה אך עדיין באופן לא רע (73%, ציון 7 מ- 10). הסרט השלישי עומד בינתיים על 37% וציון 5.6. מזל שלפחות האפקטים עדיין טובים.

הכסף מדבר: הסרט הראשון, עם תקציב של 60 מיליון דולר, הרוויח כ-400 מיליון ברחבי העולם. השני, עם תקציב של 150 מיליון, גרף קרוב ל-750 מיליון. השלישי נעשה אף הוא בתקציב של 150 מיליון דולר. אתמול הוא יצא לאקרנים ברחבי העולם, מישהו רוצה להמר כמה מיליונים הוא יכניס?

במאים: אנדי ולארי וואשובסקי (מטריקס), 129 דקות, ארה"ב, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 
Roger Abert: ברגע שמניחים בצד את כל השאלות חסרות התשובה, מתעלמים מהפגמים הלוגיים, מתגברים על חוסר ההגיון הפנימי ופשוט מתמסרים למה שקורה על המסך, מתגלה סרט אקשן מעולה והישג ויזואלי מרשים.

Newsweek: למרות רגעים מרהיבים רבים ותעוזה ויזואלית מרשימה, להמשכיו של המטריקס המקורי חסר דבר מרכזי – הם לא ממש כיפים.

Rolling stone: אם להתבטא בעדינות, "מטריקס רוולושנס" מסריח. הוא קלישאתי, חוזר על עצמו, מעתיק מסרטים אחרים, מרוצה מעצמו ועוד בסוף לא פותר כלום. ניאו, אחי, פישלת.

אסף אביר, מיקסר: השעה האחרונה של הסרט היא גם מותחת, גם מרהיבה וגם מספיקה לענות על כל השאלות.
 

החיים בלעדיי

 
My Life Without Me

אן התאהבה בדון בגיל 16, התחתנה איתו עם הולדת ילדתה הראשונה בגיל 17, ילדה את בתה השניה בגיל 19 וחלתה בסרטן סופני בגיל 23. על פי תחזיות הרופאים נותרו לה עוד חודשיים לחיות - והיא מתכוונת לנצל אותם.

קודם כל, אן (שרה פולי, "המתיקות שאחרי") לא מתכוונת להודיע למשפחתה שהיא גוססת. למה להדאיג סתם, עדיף שיחשבו שיש לה אנמיה. במקום להתרוצץ עמם בבתי חולים ולעבור טיפולים מתישים, היא מחליטה לארגן רשימה של "דברים שצריך להספיק לפני שאמות". מאד חשוב לה, למשל, לעשות ציפורניים מלאכותיות, וגם לשכב עם גבר זר (כדי לראות איך זה מרגיש) או לדאוג למצוא לבעלה, דון (סקוט ספידמן, "מלחמת האופל") אישה חדשה. בין לבין, יש לה גם זמן להרהורים נוגים על העולם בעקבות השקפת החיים החדשה שהמוות המתקרב העניק לה.

מדד העגבניות הרקובות: מרבית המבקרים לא יצאו מגדרם. כולם הסכימו שפולי שחקנית נפלאה ומרגשת, אבל רבים חשבו שיחסו של הסרט כלפי מוות הוא בעייתי, בלשון המעטה (בסה"כ 67% טריות וציון ממוצע 6.5 מ-10).

פרסים ועיטורים: הסרט השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע היוקרתי של ברלין.

במאית: איזבל קויסייט, מפיקים: אוגוסטין ופדרו אלמודובר, 106 דקות, ספרד/קנדה, אנגלית, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 
 
San Francisco Chronicle: אחת ההפתעות המתוקות של השנה - עדין וכובש.

Village Voice: שרה פולי מצליחה להעביר לקהל את הרגשתו של אדם הנמצא על סף מוות. הבעיה היא שההחלטות שהדמות שלה עושה הן כל כך תמוהות שגם הצופה המסור ביותר לא יוכל להזדהות עמן.

Chicago Tribune: המונולוגים המלוקקים והמזויפים של אן מנותקים כל כך מהחיים האמיתיים עד שבשלב מסוים אתה פשוט רוצה שהיא תסתום את הפה ותמות כבר.
 

המשחק של ריפלי

 
Ripley’s Game

20 שנים קולנועיות עברו על טום ריפלי מאז היה רוצח צעיר ותמים למראה, שגולם על ידי מאט דיימון בסרט "כשרונו של מר ריפלי". בתקופה זו ריפלי התבגר, התעשר והתיישב. עכשיו הוא גר עם אשתו הפסנתרנית המחוננת באחוזתו המפוארת אשר באיטליה, ונראה בול כמו ג'ון מלקוביץ'.

ריפלי, מסתבר, נשאר אותו טיפוס משולל מוסר, אשר רוצח אנשים מבלי לחוש שמץ של חרטה וייסורי מצפון. אולם מאז הוא טיפח כמה תחביבים חדשים – בישול למשל, מסחר באמנות וגם פיתוי אנשים במצוקה לסטות מדרך הישר. רק בשביל הקיק שבדבר הוא בוחר בשכנו החולה, והופך אותו לרוצח מדופלם. המטרה היא ביצוע רצח מלוכלך אחד, אך זה לא נגמר בכך. שברגע שמתחילים קשה להפסיק – בעיקר כשלצדך נמצא טום ריפלי.

על פי הביקורות, טום ריפלי בביצועו של מלקוביץ' הוא מתחרה ראוי לחניבל הקטר כרוצח האלגנטי והתרבותי השווה ביותר. עם זאת, מהסרט עצמו המבקרים התלהבו פחות.

הכסף מדבר: הסרט נעשה בתקציב של 30 מיליון דולר, שזה לא מעט, אך הוא נכשל בעולם ובארה"ב אפילו לא עלה להקרנות מסחריות בקולנוע.

במאית: ליליאנה קאוואני, 110 דקות, ארה"ב/איטליה/אנגליה, 2002
(למידע על זמני ההקרנות)
 
Guardian.co.uk/News_Story/Critic_Review/Observer_review/0,4267,967968,00.html" target="NanaArticleNewWin" Class="default_link">Observer: עיבוד נאמן ומעניין לספרה של סופרת המתח האמריקאית הגולה פטרישיה הייסמית'. גם אם העלילה אינה מי יודע מה אמינה, היא עדיין מרתקת ומציגה עולם לא מוסרי ומטריד.

Guardian: מותחן מוזר ביותר. מהנה ומגוחך, בעיקר מגוחך - לא ברור האם לצחוק איתו או עליו.

iofilm: מותחן לא שגרתי ומפתיע, שחייב רבות לשחקן הראשי שלו. מלקוביץ' מרגיש כל כך בנוח בתפקיד הרשע האולטימטיבי, שזה מפחיד.
 

ממבו איטליאנו – טרום בכורה

 
Mambo Italiaon

היה צפוי שאחרי ההצלחה העצומה של "החתונה היוונית שלי" יופיעו עוד סרטים בהם מככבות דמויות עדתיות צבעוניות וצעקניות, שיצעקו תוך כדי בישול מאכל בעל שם אקזוטי על צאצאיהם המסכנים, כיוון שאלה יוצאים נגד המסורת, רחמנא ליצלן. השאלה הייתה רק מי תהיה העדה התורנית ומהו המעשה הנועז של הצאצא.

ובכן, התשובות הן: המשפחה איטלקית קתולית והצאצא הומו. ממה מיה, אתם בוודאי מתארים לכם את המהומה שמתחוללת כאשר הבן יוצא מהארון. אפילו העובדה שהחבר של הבן הוא איטלקי, לא מצליחה להרגיע אותם. כולם צועקים באיטלקית, מצטלבים, מכינים פסטה ומבטיחים שברגע שהילד יכיר איזו בחורה איטלקיה טובה הכל ישתנה.

מדד העגבניות הרקובות: טוב, זה ידוע - מבקרים לא אוהבים סרטי בורקס, גם אם במקום בורקס יש פיצה (בסה"כ 36 אחוזי טריות וציון ממוצע של 5.1 מתוך 10)

הכסף מדבר: זה לא "החתונה היוונית שלי" (שהרוויח 200 מיליון דולר בארה"ב בלבד). הסרט הרוויח כשישה מיליון, שזה עדיין מספיק לכסות את ההשקעה (4 מיליון).

במאי: אמיל גודראו, 99 דקות, קנדה, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר ביקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

הכתם האנושי, להרוג את ביל - פרק 1, עלילה, לא בת 17, עד כלות הנשמה

אכזריות בלתי נסבלת, המרדף, אגדה אמריקאית – סיביסקיט

S.W.A.T - ימ"מ: יחידת פריצה, מיסטיק ריבר, נערות לוח השנה, הקפיצה לחיים, חיים זה חיים, אמן, חוקי המשיכה, הילדים היקרים שלנו, רטרוספקטיבה של עמוס גיתאי, אכזריות בלתי נסבלת


האם ניאו נקרא 'האחד' על פי מספר הבעות הפנים שהוא מפגין? האם כאשר מאט דיימון יהיה גדול הוא יראה כמו ג'ון מלקוביץ'? ומה אתם הייתם רוצים להספיק לפני המוות (חוץ מלראות את "מטריקס 3")? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע.

כל הביקורות, כל הסרטים - הארכיון המלא
 

אתרים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by