בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בועז שרעבי: אני מעדיף את ג'ני מקארתי 
 
 
אידן סגל

אידן סגל עם סט ביקורות מרחבי הרשת על הסרטים החדשים שעולים השבוע בבתי הקולנוע: "מת לצעוק 3", "אהבה זה כל הסיפור", "פרח הרוע", "פעלים למתחילים" ו"הפרעות קטנות"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אהבה זה כל הסיפור

 
Love Actually

גלריה ארוכה מאד של כוכבים גדולים וסתם שחקנים מצוינים התקבצה ביחד ליצור את סרט הדייטים האולטימטיבי. מפאת קוצר במקום, הרי רשימה חלקית ביותר: יו גרנט, אמה תומפסון, ליאם ניסן, קולין פירת', בילי בוב תורנטון, אלן ריקמן, רואן אטקינסון, דניס ריצ'רדס ועוד ועוד ועוד. על כולם מפקח ריצ'ארד קרטיס, תסריטאי-על שברזומה שלו רשומות קומדיות רומנטיות מצליחות כגון "ארבע חתונות ולוויה אחת" ו"נוטינג היל".

בסרט הזה אין רק סיפור אהבה אחד, אלא המון סיפורים, ולמרות עשרות השחקנים המפורסמים, בכולם האהבה היא זו שמשחקת את התפקיד הראשי. היא חוצה גבולות ומדינות, מתגברת על הבדלי מעמד ועל קשיי שפה, ומביאה שמחה וגם כאב למבוגרים ולילדים, לנשואים ולרווקים ללבושים ולערומים ובתקווה שגם לקהל, שינהר לסרט זוגות זוגות.

מדד העגבניות הרקובות, שמאגד ומשקלל את ציוני המבקרים: כל הביקורות מסכימות שיש בסרט יותר מדי סיפורים וקווי עלילה, אך זה לא הפריע למרביתם (68 אחוזים) לאהוב את הסרט (ציון ממוצע של 6.8 מתוך 10).

הכסף מדבר: שבועיים עברו מאז יצא הסרט בארה"ב ועד כה הוא הכניס סכום יפה של כ-20 מיליון. בבריטניה ובשאר העולם הוא יוצא השבוע.

במאי: ריצ'רד קרטיס (התסריטאי של "נוטינג היל" ו"יומנה של בריג'יט ג'ונס"), 135 דקות, בריטניה, 2003.
(למידע על זמני הקרנות)
 
Miami Herald: קומדיה רומנטית שמחה, שנונה ומפתיעה בנועזות המינית שהיא מפגינה, עם במאי מוכשר וצוות שחקנים מעורר תיאבון שעושה עבודה נהדרת.

Roger Ebert: חסרונו היחיד של הסרט, נמצא דווקא במעלתו הגדולה: הוא גדוש בדמויות, סיפורים, חום וצחוק. ב- 135 דקות הסרט מרגיש כמו סעודת גורמה שנהפכה לתחרות אכול כפי יכולתך.

N.Y. Daily News: כמו לקבל כלבלב נמרץ ושובב. בטח שזה מרגיש כיף בהתחלה, אבל אחרי כמה זמן העסק מתחיל לעייף. בתור במאי, קרטיס צריך ללמוד שפחות זה לפעמים יותר.
 

פרח הרוע

 
La Fleur du mal

קלוד שברול הוא אדם עקבי. כבר למעלה מארבעים וחמש שנה הוא מביים, ועדיין דבק באותו נושא – הבורגנות הצרפתית המדושנת. שברול, בורגני בן בורגנים בעצמו, מבקר סרט אחר סרט את בני מעמד הביניים על הזיוף והשטחיות שלהם, ואלה מצדם מהללים אותו והולכים בעקביות לסרטיו. לכו תבינו בורגנים.
זהו סרטו החמישים של שברול (מזל טוב) וגם בו ניצבת במרכז משפחה מהמעמד האהוב עליו. המשפחה הזאת נראית תרבותית, מיושבת, עם נימוסים טובים, מבית טוב כמו שאומרים, אבל מסתבר שהיא מסתירה סודות שהיו מספיקים לשבוע עמוס של טלנובלה ממוצעת - תככים פוליטיים, שיתוף פעולה עם הנאצים, גילוי עריות וגם רצח, שמופיע בפתיחה ומתברר רק בסוף. לפחות הם יודעים איזה יין הולך עם הפילה מיניון.

מדד העגבניות הרקובות: למרות שכמעט כל הביקורות מסכימות שזהו אינו סרטו הגדול ביותר של שברול, הרוב חושבים שעדיין יש לו את זה. 61 אחוזי טריות וציון ממוצע של 5.9 מתוך 10.

פרסים ועיטורים: הסרט השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל ברלין האחרון.

במאי: קלוד שברול (הטקס, שיקוי לילה), 104 דקות, צרפת, 2003.
(למידע על זמני הקרנות)
 
 
Chicago Tribune: אף אחד לא לועג לבורגנות הצרפתית כמו שברול, והוא עושה זאת שוב בהנאה גדולה.
Roger Ebert: עבודה של מאסטר ותיק, אלגנטי ובטוח בעצמו, החושף בעונג רב את הבנאליות של חיי הבורגנים בדרכם לעוד שפיכת דמים.
N.Y. Daily News: שלם פחות מסרטיו הקודמים של שברול. שנון אך חסר רגש.
 

מת לצעוק 3

 
Scary Movie 3

החדשות המסעירות נורא הם שהאחים וויינאס, שהובילו את שני הסרטים הראשונים, הוחלפו בכמה דינוזאורים. להמשך השלישי גויסו הבמאי דייויד צוקר, התסריטאי פאט פרופט והשחקן הקשיש לזלי נילסן, שהביאו לנו פעם את "האקדח מת מצחוק", הסרט ששינה לעד את תרגומי שמות הסרטים בארצנו הקטנה.

אבל מלבד שינוי טכני זה העניינים כרגיל - ההומור מכוון נמוך מתחת לחגורה, כל מיני כוכבנים וכוכבניות מופיעים לדקה ונעלמים (בין השאר דניס ריצ'רדס, ג'ני מקארת'י ופמלה אנדרסון) והסרט מרגיש כמו חידון בו צריך לזהות מאיפה לקוחות הבדיחות. הפעם נתקלת סידני קמפבל בכומר מתאבל (צ'ארלי שין) שחייזרים השאירו סימנים בשדותיו, בראפר לבנבן, באורקל (קווין לטיפה, "שיקגו"), במייקל ג'קסון ובקלטת שמי שצופה בה מת אחרי שבוע. זיהיתם – צחקתם (או שלא).

מדד העגבניות הרקובות: מה אתם יודעים, המבקרים לא אהבו את הסרט (39 אחוזי טריות וציון ממוצע של 5 מתוך 10). באמת מדהים, אבל יחסית לקטילות שקיבל הסרט השני, אפשר לומר שהביקורות על הסרט היו סבירות. חלק אפילו מודים שגיחכו קלות.

הכסף מדבר: מסתבר שהחלפת הבמאי השתלמה. הסרט הרוויח מעל 100 מיליון דולר בארה"ב בפחות מחודש, עם תקציב של 45 מיליון. בקצב הזה מה הפלא שצוקר כבר עובד על הפרק הרביעי.

במאי: דייויד צוקר (האקדח מת מצחוק, הבת של הבוס שלי) , 90 דקות, ארה"ב, 2003.
 
Reelviews: יש בערך שניים או שלושה קטעים מצחיקים באמת בסרט, והרבה מאד בדיחות כושלות ביניהם.

San Francisco Chronicle: זה לא שאין בכלל קטעים מצחיקים בסרט, אבל רוב ההומור כאן כל כך מיושן שכל בדיחות השירותים שבעולם לא יכולות לעזור לו.

Seattle Post Intelligencer: במקום ההומור הגס והבוטה של האחים וויינאס, הולך צוקר על גישה קלילה, דמוית סרט אנימציה, בו הכל יכול לקרות – וזה בדיוק הטון הנכון לסרט. מצחיק ומפתיע.
 

פעלים למתחילים

 
Etre et avoir

זוהי תקופה טובה לחובבי הקולנוע הדוקומנטרי. יחד עם "לתפוס את הפרידמנים" ו"הילד נשאר בסרט", זהו הסרט התיעודי השלישי שמוקרן בבתי הקולנוע באופן סדיר. בניגוד לשני הסרטים האמריקאים, "פעלים למתחילים" הצרפתי אינו מתעד אירועים יוצאי דופן או דמות הירואית ונשגבת במיוחד, אלא שנה שגרתית של כיתה אחת בבית ספר באזור הכפרי בדרום צרפת. ובכל זאת יש שני דברים שמייחדים את הכיתה ההיא. הראשון, היא פועלת בשיטה שהולכת ונעלמת מהעולם ומהאזור – מורה אחד המלמד תריסר תלמידים בגילאים שונים (מארבע ועד גיל חטיבה) את כל המקצועות. והשני, המורה, ז'ורז' לופז, שמתגלה כמורה האידיאלי – מסור, מחנך ואוהב.

מדד העגבניות הרקובות: נרשמה הסכמה גורפת של המבקרים (97%). כולם חשבו שהסרט פשוט ומקסים. ציון ממוצע של 8.1 מתוך 10.

הכסף מדבר: הסרט הרוויח הרבה מאד כסף, בעיקר אם מתחשבים בכך שהוא סרט תיעודי. למעשה הוא הצליח כל כך עד שז'ורז' לופז, אותו מורה דגול שנמצא במרכז הסרט, תבע מיוצרי הסרט חלק מהרווחים. חינוכי מאד מצדו.

פרסים ועיטורים: יוצרי הסרט צריכים לבנות עוד חדר בבית בשביל הפסלונים. הסרט זכה בפרסי סז'אר (האוסקר הצרפתי), בפרס איגוד הסרטים האירופאי, בפרס איגוד מבקרי הקולנוע בצרפת וכן הלאה.

במאי: ניקולאס פיליבר, 104 דקות, צרפת, 2002.
(למידע על זמני הקרנות)
 
Salon.com: אחד הסרטים המהנים ביותר כיום. הוא קורן מפשטות מקסימה ועוצמה רגשית עמוקה שמעמידה את הבמאי בשורה אחת עם גדולי הקולנועים ההומניסטיים.

Boston Globe: אין בסרט דבר נשגב או יוצא דופן במיוחד, אבל מגע הקסם של פיליבר מצליח להפוך את השיגרה היומיומית הבנאלית ביותר לשירה.

N.Y. Metro: הכנות והרגישות שהסרט מפגין מצילה אותו מהסנטימנטליות שאופיינית לסרטים בדיוניים על מורי-על (כדוגמת "ללכת שבי אחריו").

צביקה בשור, מיקסר: סרט נפלא, וחובה אנושית קטנה לעצמכם, בימים שבהם הכל כל-כך רחוק מהאנושי והאינטימי.
 

הפרעות קטנות

Sma ulykker

הסרט הדני הזה אמנם אינו משתייך רשמית לזרם הדוגמה, אבל הוא בהחלט מתקרב לכך. הוא צולם במצלמה דיגיטלית רועדת, הופק בחברת ההפקה של פון טרייר שאחראית גם לשאר סרטי החבורה ועושה שימוש רב באלתורים של השחקנים. לדברי הבמאית, אנט אולסן, היא בכלל מושפעת ממייק לי האנגלי.
העלילה, לעומת זאת, בהחלט שייכת לסביבה הסקנדינבית. הסרט מתאר משפחה במשבר, כמקובל באזור, הפעם בעקבות מותה הפתאומי של האם מתאונת דרכים. בני המשפחה – האב ושלושת הילדים – מתכנסים מחדש בבית לרגל ההלוויה ומתמודדים עם האבל, הצרות האישיות והחלל שהשאירה אחריה האם.

פרסים ועיטורים: הסרט השתתף בתחרות הרישמית של פסטיבל ברלין וצוות השחקנים אף זכה בפרס 'המלאך הכחול'.

במאית: אנט ק.אולסן , 109 דקות, שבדיה/דנמרק, דנית, 2002.
 
Guardian: מייק לי יכול להיות גאה. הסרט - שמושפע עמוקות מסגנונו המאולתר של לי - משוחק היטב, מקסים ושנון.

BBC: "הפרעות קטנות" מבקש שיתייחסו אליו ברצינות, אך הוא מרגיש כדז'ה וו. מלודרמה קטנה וחסרת חשיבות.

Shadow on the Wall: למרות הטון הנטורליסטי, הבמאית לא מצליחה ליצור תחושה של אותנטיות. הסרט בהחלט מעניין, אך בסופו של דבר, הוא אינו מצליח להתגבש לכדי יצירה שלמה ומרגשת.
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

שטח פתוח, תחת שמש טוסקנה, ממבו איטליאנו, הבת של הבוס שלי, הילד נשאר בסרט, שעות הפנאי, אהבה זה כל הסיפור

מטריקס Revolutions, החיים בלעדי, המשחק של ריפלי, ממבו איטליאנו

הכתם האנושי, להרוג את ביל - פרק 1, עלילה, לא בת 17, עד כלות הנשמה


הייתם ב"מת לצעוק" ולא צחקו שם על סרט שאהבתם? יצאתם לדייט ל"אהבה זה כל הסיפור" ועדיין זרקו אתכם בסוף? אתם בורגנים ודווקא די בסדר, וחושבים ששברול סתם משמיץ? לפני שאתם דורשים את הכסף בחזרה, בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by