בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שילונדץ 
 
 
דרור נובלמן

דרור נובלמן סבור שמרוב דיבורים על "המופע של סטיב", כולם שכחו שמדובר בתוכנית גרועה שלא היתה עוברת אפילו כמתיחה ב"פספוסים"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרבה אנשים התייחסו ל"מופע של סטיב", וכבר נגעו ביותר זוויות ממספר זוויות המצלמה בתוכנית עצמה. על מה לא דיברו - על ההיבטים המוסריים של המתיחה המתמשכת, על כך ש"המופע של סטיב" מקדש את עולם הסלבריטאיות, על סוגיית "מה בין יגאל שילון לאד האריס ובין המופע של סטיב למופע של טרומן". כולם כאחד סיכמו שכך או כך, זאת הולכת להיות תוכנית שתשנה את פני הטלוויזיה בישראל. "כולם יוצאים מורווחים" הייתה המנטרה - צופים יקבלו עניין, זכיינים יקבלו רייטינג וסטיבי וונדר יהפוך לסופרסטאר.

התוכנית סיפקה הרבה חומר לכתיבה, המון נקודות מעניינות, חרושת של מילים. רק דבר אחד קטן שכחו כל הפולמוסנים לציין - "המופע של סטיב" היא חרא של תוכנית. לא רק שהמלך הוא עירום, הוא גם פתח חוף נודיסטים.

ולמה "המופע של סטיב" כזה חרא? האם זה בגלל שיקולי המוסר השנויים במחלוקת? האם בגלל התמנוניות של יגאל שילון? בגלל הפולחן העצמי? התשובה היא לא. מה פתאום. המופע של סטיב היא תוכנית גרועה כי היא: א. משעממת בטירוף; ב. עשויה גרוע.

איך זה שכל אותם מבקרים העדיפו להתעסק באותן נקודות מטאפיזיות ולא להזהיר אותנו שמדובר בפיאסקו? ובכן, הם עשו חישוב פשוט: יגאל שילון אשף רייטינג, תוכניות ריאליטי כמו "קחי אותי שרון" ו"פרוייקט Y" הולכות חזק, נחבר יחד את העובדות האלה ונקבל להיט בטוח. זה מה הקהל אוהב.

אבל "המופע של סטיב" שונה מאוד מתוכניות הריאילטי האחרות; ב"פרוייקט Y" יש אלמנט תחרות עקוב מדם, לצד דמויות מרתקות והתרחשויות מציצניות כמו ריבים, אהבה, סקס, בגידה וכולי.
ב"קחי אותי שרון" הייתה פורמולה מנצחת; כוסית בלתי נסבלת, חתיכים, רודריגז, ועוד קצת מהאלמנט התחרותי (שלא לדבר על המילה אהבה). ומה יש לנו ב"מופע של סטיב"? לקחו איזה שחקן ועבדו עליו שהוא התקבל לטלנובלה. אפשר לחשוב.

אין תחרות, אין סקס, אין יואב שוורד, אין נינט - במקומם יש איזה נבעך, שהוא באמת לא בחור רע, אבל כנראה שיש סיבה טובה מדוע אף פעם לא התקבל לכלום. ואולי אחרי שהתוכנית תיגמר הוא יקבל עבודה כמגיש בערוץ הקניות. סתמי לחלוטין. וזאת באמת לא אשמת הקורבן שהוא לא כריזמטי.

בואו נדבר פורמט: "המופע של סטיב" מורכב מכמה מתיחות לא מתוחכמות ומאוד משעממות, ששילון לא היה מעז להראות ב"פיספוסים". לדוגמא - גילה אלמגור מפלחת כפיות (השם ירחם!); או אילנה אביטל (דומה מאוד לקיפי) מספרת לסטיב שהיא לא מחבבת את מורן איזנשטיין (וואו, זה מטורף!). זאת פחות או יותר הרמה. היוצרים לא הבינו כנראה שתוכניות ריאליטי מצליחות כי הן מראות ריאליטי - לא את אילנה אביטל.

המופע של סטיב נמתח ונמתח, נמשך ונמשך, ובתכלס לא קורה שם כלום. באמת כל הכבוד לשילון שהצליח להרים לשמיים הליקופטר ולהטמין כל כך הרבה מצלמות. המערך הטכני מרשים מאוד, אבל זה רק מחדד את העובדה שאין תוכן. ולא רק שהתוכנית משעממת, היא גם עשויה בטעם רע. משום מה העורך החליט שהוא חייב לגרום לצופים למיגרנה - בכל שנייה רואים על המסך לפחות שלוש זוויות מצלמה שונות (שלא מראות שום דבר מעניין), כתוביות מתחלפות ומוזיקת רקע אין סופית (קיוו שהפסקול יפצה על דלות החומר?). ברגעי השיא הדרמטיים (למשל כשאביטל שואלת "סטיב אתה נשוי?", וסטיב עונה "אה כן") יצטרף לעומס הויזואלי הזה הדוד שילון הטוב, ויסביר לצופים המפגרים מה בדיוק הם רואים.

כנראה שככה זה כשרעיון מעולה ומערך טכני אלוף נתקלים ביכולת ביצוע גרועה וליהוק עלוב.
צודקים הדורבנים כשהם שרים בשיר הפתיחה: "לא בא לי לראות את השואו שלך". לא מר שילון. ממש לא בא לי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by