בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
דוגוויל סטייל 
 
 
אידן סגל

אידן סגל עם סט ביקורות מרחבי הרשת על הסרטים החדשים שעולים השבוע בבתי הקולנוע: "דוגוויל", "ספיי קידס 3D", "אריות יד שניה" ועוד

 
 
 
 
 
 
 
 
 

דוגוויל

 
Dogville

סרטו החדש של לארס פון טרייר מציג אותו באור חדש-ישן. 'חדש' כי במקום המוקפדות הצורנית של סרטיו הראשונים והאוירה הריאליסטית לכאורה של סרטיו האחרונים, את "דוגוויל" הוא מצלם על במת תיאטרון, כאשר התפאורה - כולל הבתים והכלב - משורטטת בקוים כלליים על הרצפה. 'ישן' כי גם הפעם ניצבת במרכז הסרט בחורה טובת לב, שהעולם, או יותר נכון בני האדם, מתעללים בה באכזריות.

גרייס (ניקול קידמן) מגיעה לילה אחד לעיירה אמריקאית נידחת ומבודדת בשם דוגוויל, ומבקשת מקלט מאויב מסתורי. בתחילה מקבלת אותה העיירה בחשדנות, בהמשך באהבה ואחר כך… אחר כך על פי מיטב המסורת של פון טרייר. על מעמדו הרם של פון טרייר בעולם כיום ניתן ללמוד מצוות השחקנים המרשים: חוץ מקידמן מופיעים גם לורן באקול, בן גזארה, פול בטאני, ג'ון הארט כמספר הסיפור (על כשרונו כמספר למדנו כבר ב"סיפורי עמים") ועוד רבים ומעולים.

מדד העגבניות הרקובות, שמאגד ומשקלל את ציוני המבקרים: הסרט מקבל את התגובות הרגילות לסרט של פון טרייר. אי אפשר להשאר אליו אדישים: או שאוהבים ומהללים אותו, או ששונאים, לא סובלים, מתעבים ומקללים אותו.

פרסים ועיטורים: הסרט השתתף בתחרות הרשמית בקאן והיה מועמד לאוסקר האירופאי אך לא זכה בכלום.

במאי: לארס פון טרייר (רוקדת בחשכה), 177/131 דקות (בארץ יוקרנו שתי הגרסאות), דנמרק/שבדיה/צרפת/ארה''ב ועוד, אנגלית, 2003
(למידע על זמני הקרנות)
 
N.Y. Times: כדי להתחיל להבין את לארס פון טרייר, צריך לקבל את זה שהוא פרובוקטור חסר רחמים, שעובד על צופיו בעיניים. דווקא תכונות אלו הופכות אותו ליוצר מרתק כל כך.

Montreal Film Journal: גם אם הכל מתרחש על במה, פון טרייר וצוות השחקנים המופלא מצליחים להיות אמיתיים, פרובוקטיביים ועוצרי נשימה. "דוגוויל" הוא אחד הסרטים המבריקים ביותר שראיתי אי פעם.

N.Y. Observer: פון טרייר מציג את המיזוגניות האופיינית לו ואוסף הבחנות מגוחכות על אמריקה, בה מעולם לא ביקר. מי שמצליח לעבור את 3 השעות של הסיוט הנאיבי הזה בלי שקית הקאה, מגיע לו. יומרני ומתנשא.
 

ספיי קידס 3: סוף המשחק

 
Spy Kids 3D

בפרק השלישי בסדרת מעלליהם של צמד המרגלים הזאטוטים, מגלם סילבסטר סטאלון יוצר משחקים רשע, שמשחק המחשב האחרון שפיתח מיועד (מוכנים?) לאפשר לו (הנה זה בא) להשתלט על העולם (לא נכון!).

המרגלים הנועזים נכנסים לתוך המשחק כדי לעצור את ממציא המשחקים מרובע הלסת וכדי לאפשר לרוברט רודריגז הבמאי להוסיף טכנולוגיה תלת ממדית (עם משקפי הנייר הכחולים-אדומים המעצבנים). לאחר שכרמן, האחות הגדולה, נלכדת, צריך ג'וני לעבור לבדו את שאר שלבי המשחק. הוא לא נשאר לבד זמן רב - בדרך הוא פוגש כל מיני שחקנים מוכרים שבאו לעשות טובה לחבר רודריגז – ביניהם ג'ורג' קלוני, סטיב בושמי, סלמה הייק ואלייז'ה ווד – ומקבל עזרה ממשפחתו ובעיקר מסבו, הסופרסבא. רק ביחד הם יוכלו להציל את האחות, וכן, גם את שאר העולם.

מדד העגבניות הרקובות: מרבית המבקרים חשבו שהסרט מתבסס על גימיק לא מוצלח וקראו לו 'שטוח'. הבנתם את הבדיחה? סרט תלת ממדי שטוח. חה חה, מצחיק כמעט כמו לתת לסטאלון לגלם 4 תפקידים בסרט אחד. 44 אחוזי טריות, ציון ממוצע 5.4 מתוך 10.

הכסף מדבר: "תלת ממד, כאילו דברים שקופצים מתוך המסך לתוך הפרצוף? וואו מגניב!". הממד השלישי קנה כנראה את הילדים והם הפכו את הסרט השלישי למצליח בסדרה. עד היום הוא הרוויח מעל 110 מיליון דולר בארה"ב בלבד.

במאי: רוברט רודריגז (היו זמנים במקסיקו, ספיי קידס), 84 דקות, ארה''ב, 2003.
 
 
N.Y.Daily News: סטלון מגלם ארבעה תפקידים, וקשה מאד להחליט באיזה מהם הוא יותר גרוע. אבל בכל זאת, הסרט מהנה ומלא דמיון, גם אם פחות מקודמיו.

Roger Ebert: בגלל משקפי התלת ממד נדמה כאילו רואים את הסרט דרך שמשה מלוכלכת. אבל גם אם היה נעשה בשני ממדים זה היה סרט רע, לא משעשע, לא מותח ולא מעניין.

Film Threat: "ספיי קידס 3" הוא קלידוסקופ צבעוני, פרוע ויצירתי - כיף גדול לילדים (וכאב ראש להורים עייפים).
 

אריות יד שנייה

 
Secondhand Lions

לסרט בעל השם המוזר ויוצא הדופן הזה יש עלילה מוכרת למדי: ילד בשלב כלשהו של התבגרותו נמסר למשמרת במהלך קיץ אחד לקרובי משפחה מתבודדים. הילד משפיע עליהם, הם משפיעים על הילד - ממש "היידי בת ההרים", רק שבמקום היידי מקבלים הצופים את היילי - אתם יודעים, הילד ההוא מ"החוש השישי" ו"A.I.", היילי ג'ואל אוסמנט. במקום הסבא הזועף נמצאים כאן מייקל קיין ורוברט דובל בתור שני דודים, שמעלים זכרונות מעברם הפרוע ולא מהססים ללמד לקח כל אורח לא רצוי שמתקרב לשטחם.
מסתבר כי יש לא מעט מבקרים כאלה, כיוון שלפי השמועות לדודים יש אוצר לא קטן חבוי איפשהו בחווה שלהם, וכולם – אפילו אימו הפוחזת של הילד – רוצים אותו לעצמם. החלק הזה כמדומני, דווקא לא היה ב"היידי".

מדד העגבניות הרקובות: מרבית המבקרים, מעל 60 אחוז מהם, יצאו מרוצים מהסרט, אבל כולם הסכימו שהסרט מסוכן לחולי סכרת ולשונאי היילי אוסמנט. ציון ממוצע 6.4 מתוך 10.

הכסף מדבר: הסרט מתנהל בלי דרמות גדולות ורגעים סוערים וכך גם ההכנסות שלו. הוא הרוויח 41.7 מיליון דולר בסך הכל, עם תקציב של 30 מיליון.

במאי: טים מק'קאנליס (התסריטאי של סרט האנימציה המשובח ''ענק הברזל''), 109 דקות, ארה''ב, 2003.
 
Film Threat: סרט אופטימי, טוב לב, נעים ונחמד, שבזכות צוות השחקנים המיומן שלו, מצליח (כמעט) שלא לגלוש לקיטש ולשמאלץ.
Roger Ebert: כל ילד ישמח לקיץ כזה ולדודים כאלה. למרות שהדמויות מופרכות לחלוטין, הם עדיין מצליחים לכבוש את לב הצופה. עדין ומתוק.
Sun Francisco Chronicle: שמאלץ מיושן ומאכזב. אוזמנט מבוגר מדי לתפקיד הילד הנאיבי והמתוק, ומאד לא משכנע.
 

גברים צרפתיים

 
Le Coeur des Hommes

זהו סיפורם של ארבעה גברים בגיל חמישים, מי יותר ומי פחות. הם כולם חברים טובים שמכירים כבר עשרים וחמש שנים, מבלים ביחד וממלאים טוטו כל שבוע. אבל הם לא סתם גברים, הם צרפתיים ומכיוון שהמוצא מחייב, לכל גבר יש את סיפור האהבה שלו. אחד בוגד, השני בגדו בו, השלישי יוצא עם בחורה שיכולה להיות בתו והרביעי כבר התגרש פעמיים ועכשיו הוא שם עין על בחורה חדשה, לקוחה במעדניה שלו. במשך כמה חודשים קצרים הגברים הפריזאים מתאהבים, נפרדים, מתחתנים, מזדיינים ובוגדים – ואז רצים לספר על זה לחבר'ה.

במאי: מארק אספוזיטו, 107 דקות, צרפת, 2003.
 

תני סימן חיים

 
זהו סרטו התשיעי של ימין מסיקה. אם שאלתם את עצמכם "ימין מי?", אז אתם כנראה אליטה, סנובים, מנותקים מהעם, גרים באזור הלא נכון ואם כבר, אז תסלחו לי, אתם לא אשכנזים במקרה?

אז ככה, ימין מסיקה הוא יוצר קולנוע עצמאי ותיק, בעל משנה חברתית סדורה שעיקרה היא "הממסד דופק אותנו, המזרחים של השכונות". הוא ושותפו ירמי קדושי מפיקים ברצף סרטים אותנטיים על החיים, כהגדרתם - סרטי חובבים גרועים, יגדירו אחרים. עד כה הסרטים האלו הופצו בקלטות וידאו, אבל מכת הזיופים גרמה לשניים לשנות גישה, לבקש עוד מימון מהממסד שנוא נפשם ולהפיץ את סרטם החדש בבתי הקולנוע. בסרט זמר מזרחי (תמיר גל) מחפש את אחותו הנרקומנית שנעלמה, נחשד ברצח ונדפק על ידי הממסד. מבוסס על סיפור אמיתי.

במאי: ימין מסיקה, 90 דקות, ישראל, 2003.
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר ביקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

אדון ומפקד, הבלש המזמר, קיוב 2, עשר, סיפורים מהמטבח, אני סזאר, גיהוק, דוגוויל

מת לצעוק 3, אהבה זה כל הסיפור, פרח הרוע, פעלים למתחילים, הפרעות קטנות

שטח פתוח, תחת שמש טוסקנה, ממבו איטליאנו, הבת של הבוס שלי, הילד נשאר בסרט, שעות הפנאי, אהבה זה כל הסיפור

כמה עולה אריה יד שניה? האם קיים איום מפחיד יותר מלהיתקע במשחק מחשב יחד עם ארבעה סילבסטר סטאלונים, ועוד בתלת ממד? מה כדאי לראות, את הגירסה הקצרה של "דוגוויל" או את כל שלוש השעות של ההתעללות בניקול קידמן? והאם גם אתם חושבים ש"תני סימן חיים" הוא הסרט המרגש של השנה, כפי שמבטיח האתר שלו? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע.
 

אתרים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by