בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אימפריית המותגים 
 
 
מערכת מיקסר

ממשלת מיקסר גאה להציג את רשימת 50 המותגים הישראליים המובילים של שנת 2003. ובמקום הראשון:

 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. אסקייפ

 
לא צריך דוקטורט במותגים כדי להכתיר את מותג השנה של 2003. בפלאפון שפכו השנה טונות של כסף על אסקייפ, אבל הצליחו לברוא מותג יש מאין, שהוא גם חזק בצורה מבהילה וגם הכי רחוק מהתדמית האנלוגית והדירקטוריונית של החברה שהמציאה אותו.

במסע פרסום מבריק ומלוטש נבראה שפה גראפית חדשה ויפהפיה שמזוהה בלעדית עם המותג, ושהצליחה להדביק לו - גם בעזרתו של גיל קופטש וקבוצת קופירייטרים מצויינת - תווית קוּלית שלא מביך להתחבר ולהזדהות עמה.

בהתחשב בתל אביביות הסטלנית המתורגמת שאסקייפ עומל לשדר לכל הארץ, העובדה שגם בדירות רבות בלב תל אביב שיחה ברמה סבירה ברשת פלאפון היא עדיין בגדר חלום רחוק, טרם הצליחה לפגוע בעוצמתו של המותג - אבל לבטח צריכה להדאיג שם כמה אנשים.
 

2. ארומה

 
אין רשת שצמחה השנה כמו ארומה. אין חברה שהשכילה לפצח את הגנום הישראלי כשם שעשתה זאת האיילה הירושלמית. קפה בינוני, אפס מלצרים מטרידים, מחיר זול (יחסית), מוזיקה חלשה והרבה ריח של קרואסון שוקולד.

עיראקי: ביצה קשה, חצילים מטוגנים, טחינה, עבניות, מלפפון חמוץ. וזהו רק אחד מהפריטים המעניינים בתפריט של ארומה. תוספת ביצה קשה: 1.5 ש"ח. תוספת ממרח פסטו: 4.5 ש"ח.
 

3. קסטרו

 
בחזית הנשית רשמו השנה בקסטרו שיפור משמעותי, ולמרות שאי אפשר לומר את זה גם על ההיצע המקביל לגברים, קשה לקחת מהם את תואר מותג האופנה המוביל גם לשנה זו. סביר להניח שגם ב-2004, על אף החלפתה המצערת של רומי אבולעפיה בבקי גריפין, ימשיכו ההמונים לפקוד את הארמון המבהיל שחולש על פינת הרחובות קינג ג'ורג' ודיזנגוף, והאמת, זה אפילו לא נראה כזה מגונה.
 
 

4. קשת

 
מי שאומר שאי אפשר לעשות כסף מטלוויזיה בארץ הוא בכיין מטומטם. האנשים שהביאו לנו את "קחי אותי שרון", "כוכב נולד" ו"אסתי המכוערת" ידעו בדיוק מה לעשות כדי להשאיר את עמישראל בבית. הם לא נפלו על מכרה זהב. הם הגו, יזמו, תכננו ובנו את המכרה הזה. יכול להיות שהשינויים בימי השידור מבלבלים אתכם ושלמילה "זכיין" יש קונוטציות עסקניות פנים-תעשייה. מה שכן, כשאתם אומרים "ערוץ 2", אתם מתכוונים לקשת. לטוב ולרע.
 

5. שנקין

 
השנה בה מינימל קומפקט חזרה להופיע וכמה פליטי "חדשות" חזרו ללבוש שחור, היתה גם השנה בה נקבר סופית הרחוב שהגה דני דותן. אך כמו אותו חוק מטופש בפיזיקה, היעלמותו של גוף אחד לא אומרת שבין שדירות רוטשילד לאלנבי נוצר ריק.

נכון שאמרו וקיננו דברים דומים על הרחוב בעבר, אבל השדרוג המיתוגי שעבר השנה שנקין חצה גבולות וקבע עובדות. האנרגיה שקמה על חורבות בתי הקפה והגלריות היא אנרגיה פריפריאלית של צ'חצ'חים ששינקין הוא האלוהים שלהם וואנרגיה של פרחות חולוניות שמטיילות בין קפה תמר לאוזן בעוד כרסן משתלשלת מחולצת הקנוולו. יום שישי בצהריים תמיד היה זמן קשה לרחוב. בימינו, אם אתה לא שם, אתה לא מראשון-לציון.

מצעד הניצחון השבועי של מודחי פרוייקט וואי היה לתהלוכת הניצחון של הרחוב בלבושו החדש. כשצ'ינו טיפס על העמוד של "סוסעץ" וצרח, "אש בשינקין", שאגו בחורים כי נגמר. ואנחנו שואלים, לאן נעלמו כל הבחורות היפות?
 

6. צה"ל

 
גם ב-2003 הגיעה זרועו הארוכה של צה"ל לכל מקום, גם לגירבוצים באיזור האשכים. וגם ב-2003: כל הכבוד לצה"ל.
 

7. KENVELO

 
שיאים של חוסר טוב טעם נחצו השנה בחסות חברת הביגוד KENVELO, והכוונה היא כמובן לא לאותן קטינות מחבר העמים אשר חשפו את שדי החלב שלהן בעבור חולצה, אלא למראות קשים יותר. משך שלושה חודשים נאלצנו לצפות בדקלה קידר שורצת בווילה של פרוייקט Y ומנסה לתמרן בין שלוש חולצות בלבד שהביאה איתה מהבית - שלושתן של KENVELO, וכל אחת יותר מכוערת מהשניה. על כל הגועל שבסטריטוור הג'וחי הזה, נראה שתצוגתה של קידר מוכיחה סופית כי חנות KENVELO בשינקין היא תחנת חובה במסעות של בנות הפריפריה לתל-אביב.
 

8. YES

 
בגלל קונאן אובראיין, בגלל "המשרד", בגלל עלי ג'י ובעיקר בגלל פרוייקט וואי. בגלל הסרטים הדוקומנטריים, בגלל יס ריל, בגלל משפחת קומאר ובגלל ערוץ הסרטים הישראלי. בגלל שהם מוכיחים לנו שבניגוד לארץ, בעולם עוד עושים תוכניות הומור שראוי לשדר. בגלל שהם בחרו בדוקטרינה האנגלית ולא האמריקאית. בגלל שהכבלים מחורבנים. בגלל שהפרסומות מושקעות והאסתטיקה תקדימית. בגלל שכל זה נותן לנו מוצר אחיד שכמעט יוצא מהמסך ואומר, "תודה לכם לקוחותינו, אנחנו אוהבים אתכם". יכול להיות שהם עד כדי כך מיואשים?
 

9. ידיעות אחרונות

 
"סבא שטן" ו"גמל קטלני" הם רק עוד שני מראי מקום זכורים במיוחד בדרך של "ידיעות" להפוך לצהובון אמיתי, כמו בחוץ לארץ. לזכות האנשים המוכשרים מרחוב מוזס ייאמר שלמרות שאין להם מתחרים אמיתיים, לא מורגש רפיון במתח העבודה.
 

10. אורנג'

 
כולם אומרים שאין עליהם בשיווק, אז כנראה שצריך להכניס את אורנג' לרשימה הזאת. אין על לראות ברחוב זר קשה יום שלובש חולצה שעליה מרוח "Happy" באותיות קידוש sms. למען ההגינות נציין שכל החיבור האחרון שלהם עם דה-לה-גווארדה מריח כמו צעד שיווקי מאוד כושל. באמת יש צרכני סלולריה שדחוף להם להתקשר בחוזה עם חברה שפורשת את חסותה על קרקס של נוודים לטינים מתנחלים?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by