בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
כבר ראית את ערסוויל, דוג? 
 
 
אדם אבולעפיה

אדם אבולעפיה עם סט ביקורות מרחבי הרשת על הסרטים החדשים שעולים השבוע בבתי הקולנוע: "המפתח לפחד", "דופלקס", "בית הילדים" ועוד

 
 
 
 
 
 
 
 
 

המפתח לפחד

 
Cold Creek Manor

אחרי ניסיונות לא מוצלחים במיוחד בקולנוע אקספרימנטלי-דיגיטלי דוגמת הסרט "טיימקוד", מנסה הבמאי מייק פיגיס ("לעזוב את לאס וגאס") את מזלו במותחן-אימה מיינסטרימאי. אסופת כוכבים הצטרפה למאמץ.

קופר (דניס קווייד) וליה (שרון סטון) הם זוג שמאס במסלול המהיר של התפוח הגדול, ומחליט לעבור לעיירה שקטה מחוץ לעיר. השלוה הופכת מהר מאוד לאימה, כשמתברר שבנו של בעל האחוזה הקודם (סטיבן דורף), המגיע לביקורי-פתע חוזרים ונשנים, טרוף בדעתו. שוב האידיליה הכפרית הופכת סיוט של יצרים אפלים, עדשות רחבות ומבטא דרומי.

מדד העגבניות הרקובות שמאגד ומשקלל את ציוני המבקרים: כשלון ביקורתי גורף. אפשר לומר להגנת הסרט שלא היו לו יומרות איכותיות, אך מבט אל נתוני הכסף לא משאיר מקום לכל יומרה שהיא. 12 אחוזי טריות וציון ממוצע 4 מתוך 10.

הכסף מדבר: הסרט הופץ תחילה בכאלפיים אולמות ברחבי ארה"ב אך הצטמצם בהתמדה עד שנעלם אחרי חודש וחצי. הוא ליקט כ-20 מיליון דולר, הכנסה לא מספקת יחסית למימדי ההפקה.

במאי: מייק פיגיס (לעזוב את לאס וגאס), 118 דקות, ארה``ב, 2003
(למידע על זמני הקרנות)
 
TORONTO STAR: פיגיס לא מצליח לייצר כל רגע של בהלה או מתח, וההגיון הדרמטי שלו נדמה סדוק ומרושל כמו הבית החדש של הזוג.

USA TODAY: דניס קווייד מספק את הבינוניות האופיינית לו, אך שרון סטון ממש קורסת תחת תפקיד כפוי טובה. סביר שהסרט יעורר בקהל יותר פיהוקים מסתם נשימות.

CHICAGO TRIBUNE: מותחן בנוי היטב ואף מרגש, שמה שמפריד אותו מדומיו הוא הבימוי המשובח והמעניין של פיגיס.
 

דופלקס

 
Duplex

קומדיה שחורה שביים דני דה-ויטו ("מטילדה") וכתב לארי דויל, שהיה תסריטאי של כמה פרקים בסדרות טלויזיוניות מצליחות כמו "ביווס ובאטהד" ו"הסימפסונס". מצחיק לחשוב שהסרט הזה הוא למעשה וריאציה קומית על אותה הסכמה של "המפתח לפחד":

אלכס (בן סטילר) וננסי (דרו ברימור) הם זוג ניו-יורקרים צעירים. הוא סופר, היא עורכת מגזין, שניהם מצליחים מאוד. כשהם מחליטים לעבור דירה לדופלקס חלומותיהם בברוקלין, הם נתקלים בגברת קונולי (איילין אסל), אלמנה של מלח אירי, עם תוכי צמוד, שמתגוררת בדירה העליונה. האישה מתגלה עם הזמן הקצר כמטרד כה גדול, עד שעל זוג העסוקים לא נותר אלא לרצוח אותה.

מדד העגבניות הרקובות: זה לא סרט שעורר חיבה מרובה בקרבם של נותני הציונים. אלה התלוננו בעיקר על כך שהקומיות השחורה של דה-ויטו היא פשוט אכזריות בלתי-נסבלת. 36 אחוזי טריות וציון ממוצע 5.1 מתוך 10.

הכסף מדבר: שוב הפצה מפוצצת שהצטמקה לכדי כלום במהירות. הכנסה של כ-9.5 מיליון דולר. הסרט עשה את רובו של הכסף בשבועיים הראשונים, כלומר לפני שהשמועה התפשטה.

במאי: דני דה-ויטו (מטילדה), 97 דקות, ארה``ב, 2003
(למידע על זמני הקרנות)
 
 
NEWSDAY: מי שנמאס לו לחזור כל יום הביתה אחרי העבודה ולהירקב אל מול סיטקום אנמי - הרי הוא מוזמן ללכת ל"דופלקס" ולעשות בדיוק אותו הדבר באולם הקולנוע.

TORONTO STAR: אם אפשר לומר דבר חיובי על הסרט, וזה יהיה אקט מתוך רחמים, הופעתה של איילין אסל הבלתי-מוכרת משאירה מידה של חן בסרט הקטן והמסכן הזה.

MINNEAPOLIS STAR TRIBUNE: זה בעיקרון סרט של בדיחה אחת, אבל דה-ויטו הצליח לגרום לבדיחה הזאת להחזיק.
 

בית הילדים

 
Casa de los babys

דרמה של במאי האינדי ג'ון סיילס ("כוכב בודד") שגם כתב וערך. הסרט הוא מבט על התנגשות-תרבויות, אמהות ונשים בכלל. הופק ע"י הישראלית לימור סיוון, שגם הפיקה את "בקצב נשי".

שש נשים (דריל האנה, מגי גילנהול, לילי טיילור, מרי סטינבורגן, סוזן לינץ' ומרשה גיי הארדן) בדרכן למדינה מרכז-דרום אמריקאית בלתי-מזוהה. כל אחת מהן מתכננת לאמץ לה תינוק מקומי. הנשים, מרקעים שונים, משתכנות בבית-מלון המנוהל ע"י סניורה מונוז (ריטה מורנו), המתמודדת עם קשיים אמהיים משלה. הניסיון הבלתי-אפשרי לתקשורת בין מונוז המקומית לששת האמריקאיות הוא הציר סביבו נע הסרט.

מדד העגבניות הרקובות: אמנם הסרט עבר את רף הטריות אך נדמה שזה יותר בזכות המוסריות שבכוונותיו מאשר התוצאה. 60 אחוזי טריות וציון ממוצע 6.5 מתוך 10.

הכסף מדבר: הפקה פצפונת שהופצה תחילה רק בתשעה אולמות, התרחבה קצת ושבה הביתה עם תינוק מכסיקני וכמעט חצי מיליון דולר.

במאי: ג`ון סיילס (כוכב בודד) 95 דקות, ארה``ב/מכסיקו, 2003
(למידע על זמני הקרנות)
 
USA TODAY: כתוב טוב, משוחק היטב ונוגע בנושא ייחודי המעורר מחשבה ורגש.

WASHINGTON POST: למרות שסיילס יודע לספר סיפור בסבלנות, כמעט הכל כאן מרגיש מאולץ וסכמטי.


CHICAGO TRIBUNE: מתחמק מסנטימנטליות, מתעלם מכל פאתוס ושומר על דמויות הנשים שלו קשות כאבן, סיילס מעניק לנו סיפור מרתק.
 

שיחות נפש

 
Les Invasions Barbares

דרמה-קומית שהיא מעין סרט המשך של הבמאי-תסריטאי דניס ארקאן לסרטו "שיחות מלוכלכות" ("The decline of the American empire") מ-86' שהיה הצלחה ביקורתית-פסטיבלית גדולה וזכה למועמדות אוסקר בקטגוריית הסרט הזר לשנת 87'. אותן הדמויות, בתוספת אלמנט משפחתי, חוזרות לעוד שיחות אקזיסטנציאליסטיות על ידידות, מוות ותרבות זמננו. רק שהפעם נסיבות המפגש אינן כה משמחות.

רמי (רמי ז'יראר), פרופסור להיסטוריה ורודף נשים, גוסס מסרטן. בנו, סבסטיאן (סטפן רוסו), הוא משקיע בנקאי מוצלח שלמורת רוחו נקרא ע"י אמו לדאוג לאביו שעל ערש דווי. למרות המרחק האישיותי שבין האב לבן, המוות הקרב מחממם לראשונה את היחסים בינהם. הכל תוך שסבסטיאן, אביו וחבריו האינטלקטואלים והאידאליסטים-לשעבר יושבים ומעלים תהיות על חייהם.

מדד העגבניות הרקובות: הסרט הוא סוכריה ביקורתית שלא רבים הם המבקרים שנמנעו מלמצוץ. התסריט החכם והמשחק המשובח קיבלו את רוב תשומת הלב. 82 אחוזי טריות וציון ממוצע 7.1 מתוך 10.

פרסים ועיטורים: פרס השחקנית הטובה ביותר למרי ג'וזה-קרוז והתסריט הטוב ביותר לדניס ארקאן בפסטיבל קאן 2003.

הכסף מדבר: מדובר בהפקה קנדית (החלק הצרפתי) קטנה יחסית, שהחזיקה 17 שבועות בבתי הקולנוע המקומיים, עלתה בארה"ב לפני חודש והכניסה בינתיים יותר מ-5.5 מיליון דולר.

במאי: דניס ארקאן (שיחות מלוכלכות), 99 דקות, קנדה, 2003 (דובר צרפתית)
(למידע על זמני הקרנות)
 
CHICAGO TRIBUNE: סרט שגורם לך לצחוק בהנאה, להתכווץ מכאב ולבכות על סופם הבלתי-נמנע של החיים.

DALLAS MORNING NEWS: מבט חכם על פערי דורות ואכזבה הורית, כמו גם על המרחק הגדול שבין אידיאולוגיה ופרקטיקה.


NEW YORK POST: סנטימנטלי ללא בושה ואנטי-אמריקאי באופן חולני. הסרט עושה שימוש נצלני בצילומים מה-"ניין אילבן".
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

אבודים בטוקיו, באמריקה, בקצב נשי, פאן פאן לה טוליפ

שר הטבעות: שיבת המלך, מתנה משמיים, לוויטי, מתחתנים עם ההורים, לוני טונס חוזרים לאקשן

שלוש-עשרה, הטירה המכושפת, ורוניקה גארין, שבע שנות נישואין

דוגוויל, ספיי-קיד'ס 3, אריות יד שניה, גברים צרפתיים, תני סימן חיים

האם מייק פיגיס חם על הירוקים?, האם דני דה-ויטו חם על השכנים? האם חם במקסיקו? וכמה קר בקנדה!!! בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע.
 

אתרים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by